Monday 16 November 2020

 OSTEMATRIX

OSTEMATRIX BUKAN SEKADAR KALSIUM

Kalsium merupakan sejenis mineral yang badan kita perlukan dan memberikan banyak manfaat untuk kesihatan.

Antaranya manfaat kalsium yang wajib kita tahu:

1.    Sangat bagus untuk tulang dan gigi yang kuat.

2.     Kalsium juga membantu mengimbangkan tekanan darah untuk kurangkan rasa senggugut atau cramp pada bahagian uterus (semasa datang bulan).

3.     Dapat melegakan imsonia, susah tidur malam. Orang yang susah tidur di waktu malam salah satu sebabnya adalah kekurangan kalsium.

4.     Menggalakkan sistem saraf yang lebih sihat. Mineral kalsium mempunyai banyak fungsi. Namun perlukan juga suplemen lain seperti b complex dan omega untuk saraf yang lebih sihat.

5.     Kalsium juga bagus untuk kesihatan usus yang sihat. Usus besar melakukan peristalsis (pengecutan otot). Jadi kalsium penting untuk melancarkan pembuangan.

6.     Kalsium penting untuk denyutan nadi yang sihat.

7.     Kalsium dapat melegakan sakit sendi. 

Ibu yang hamil juga memerlukan kalsium yang mencukupi. Bayi dalam kandungan perlu membina tulang. Jika tidak cukup kalsium bayi akan mengambil kalsium dari kalsium simpanan ibu. 

Bagi ibu yang menyusukan anak (susu ibu mengandungi 40% kalsium). Kalsium diperlukan untuk tumbesaran bayi sangat banyak. Jika ibu menyusukan anak secara exclusive, bayi akan bergantung sepenuhnya daripada kalsium ibunya. Sebab itulah ibu yang mengandung perlu mengambil kalsium yang mencukupi.




PRODUK SHAKLEE YANG MENGANDUNGI KALSIUM: OSTEMATRIX

Ostematrix bukan sahaja membekalkan kalsium tetapi menyediakan 7 jenis vitamin dan mineral  yang lain untuk melengkapkan mineral penting dan kegunaan kalsium dalam badan. 

Ostematrix diformulasi dengan 7 nutrien penting termasuk kalsium, vitamin D, magnesium, zink, kumprum,mangan dan boron untuk membina kepadatan tulang.

Sebagai contoh apabila terdapat kalsium dan vitamin D, vitamin D akan membantu penyerapan kalsium ke dalam tulang. Jadi keberkesanan kalsium untuk digunakan adalah lebih baik lagi.

Kalsium- Bahan asas untuk membina tulang

Magnesium- Membantu menghantar kalsium kepada tulang

Vitamin D- Merangsang penyerapan kalsium

Boron- Membantu metabolisme tulang

Mangan, Kuprum, Zink- Mengaktifkan enzim yang membantu meningkatkan kepadatan tulang

Ostematrix telah diuji secara klinikal. Pengambilan  2 biji ostematrix 4 jam petama akan diserap dalam darah dan seterusnya selepas 4 jam akan digunakan oleh badan. Tidak disimpan dalam badan. 



SIAPAKAH YANG MEMERLUKAN KALSIUM?

Kalsium dan magnesium disarankan perlu diambil oleh:

1.    Ibu yang mengandung

2.    Ibu yang menyusu

3.    Orang yang aktif bersukan

4.    Orang yang banyak bergerak 

Jika kurang kalsium dan magnesium,  mereka akan mudah camp/ kejang.

CARA MAKAN OSTEMATRIX YANG DISARANKAN:

3 biji selepas makan malam

Saiznya yang kecil mudah untuk ditelan.

BERAPAKAH HARGA OSTEMATRIX?

Sebotol ostematrix mengandungi 120 biji tahan selama sebulan jika diambil 3 biji setiap hari. Harga retails RM 61.25. Harga ahli hanya RM49. Sangat berbaloi kan?

Untuk dapatkan ostematrix boleh hubungi julia jamal di talian 017-3798830






Next
This is the most recent post.
Older Post

0 comments:

Post a Comment